Home > Тонкости CS > Мистецтво маскуватися в тіні

Мистецтво маскуватися в тіні

Більшість гравців в Counter-Strike абсолютно не уміють використовувати укриття. Тим часом різні ящики і двері годяться не лише для захисту від куль (для цього вони якраз мало личать), але і для того, щоб уразити противника, а самому залишатися непоміченим.

Спершу розберемося, що таке “укриття”. По-перше, це місце, де можна сховатися від переслідування. По-друге, це зручне місце для засідки, в якому можна залишатися непоміченим до завдання удару. Напевно, багато хто уявляє собі, що таке укриття, але більшість гравців навіть не підозрюють, що на кожній карті затишних містечок значно більше, чим може здатися. Вони використовують лише малу долю укриттів — здебільше ящики. Але для того, щоб сховатися, личить ще незліченна безліч самих різних предметів і місць. Причому ящики і двері — не далеко найкращі. Правильне використання затишних місць дозволить вам значно підвищити рівень майстерності. Але для цього буде потрібно тривалі тренування і немало терпіння.
Оскільки ж все-таки шукати укриття і правильно його використовувати? Пошук безпечного місця залежить від сотень чинників, але ключовими серед них є:
- доцільність укриття в певний момент;
- відстань до ворога;
- відстань до найближчого укриття;
- зброя ворога;
- ваша зброя;
- кількість життя, що залишилося.
Не варто робити укриття своєю головною метою, а то можна просидіти всю гру в затишному місці — і програти. Наприклад, якщо ворог у вас на прицілі і ви ось-ось повинні його докінчити, немає жодної необхідності ховатися. А ось якщо ви виходите звідкись і знаєте, що вас може підстерігати противник, то слід швидко сховатися за найближчий ящик, а потім вже обережно оглядітися і далі діяти по обставинах. Тут поважно правильно оцінити відстань від вас до противника. Ховатися має сенс, якщо ворог знаходиться на середній або далекій дистанції, тому що поблизу йому вистачить пари секунд, аби вас докінчити, а сховатися за такий час все одно не удасться. На далекій дистанції також не завжди потрібно ховатися, оскільки простіше збити противникові приціл стрейфом. Та і більшість стволів в грі володіють дуже великим розкидом, тому на великій відстані противник навряд чи у вас попаде. Але якщо у вашого суперника далекобійна зброя, наприклад AWP або Scout, то врятувати вас може лише правильно вибране укриття. Тому поважно уміти визначати типа зброї по звуку (хоча якщо снайпер хороший, то після його пострілу щось визначати вже не знадобиться). Якщо відстань до ворога середня, а до укриття йти, як пішки до Китаю, то ховатися знову ж таки немає сенсу. Або якщо у вас улюблена зброя, вигідна позиція, багато відсотків життя — те в цьому випадку швидше противник повинен від вас ховатися, а не ви від нього. Пояснити, як правильно ховатися, краще всього на прикладах.
Перш за все, слід пам’ятати, що всі стіни в Counter-Strike можна пробити пострілами з штурмових і снайперських рушниць і, звичайно, з кулемета. Особливо добре це видно на карті cs_assault, де зовнішні стіни ангара легко прострілюються за допомогою названих видів зброї. На цьому побудована дуже цікава тактика контров. Один з них залишається в броньовику і по моніторах визначає, де можуть знаходитися терористи. Потім він повідомляє ці відомості снайперові, який прострілює підозрілі місця короткими чергами з AUG. Як правило, хоч би один постріл досягає мети. Увірвавшись в ангар, не перешкодить дати декілька черг по вентиляційній трубі, оскільки там досить часто ховається противник. З цієї тактики виходить, що ніколи не потрібно займати укриття, які легко прострілюються або про яких ворог подумає в першу чергу. Тому дуже корисно пограти на одній і тій же карті за різні команди, аби самостійно оцінити надійність можливого укриття.
В той же час, пробиваемость стенів і предметів можна використовувати, сидячи в укритті. Розглянемо для прикладу дії гравця за терористів на карті de_aztec. Уявимо, що гравець біжить до місця установки бомби у води. Личить до дверей, він виглядає і чекає ворога. Коли противник з’являється, терор робить пару точних пострілів і ховається за двері, продовжуючи через неї стріляти в ту ж крапку. Оскільки противник найчастіше рухається по передбаченій траєкторії, його можна серйозно ранити і навіть убити. Такі дії ефективні на більшості карт. Головне — правильно знайти потрібне місце. Якщо ж ви сховалися за ящиком, то, знаючи, де приблизно знаходиться противник, можна зробити декілька пострілів прямо через стінку. Інколи такі дії дають непоганий результат.
Але краще всього ховатися в несподіваних місцях. Більшість гравців прекрасно знають найпоширеніші укриття і на всяк випадок перевіряють або прострілюють їх. А ось якщо засісти там, де вас не чекають зустріти, то ефект буде просто вражаючим. Наведу приклад з одного матчу на cs_militia. Контри вибігли з головного тунеля, і двоє тут же були убиті. Поки що залишилися в живих розгублено озиралися по сторонах, хитрий терорист запрацював ще два фрага. А вся річ у тому, що один з терору встиг швидко зайняти позицію зліва від виходу з тунеля і спокійно відстрілював контров, яким навіть в голову не прийшло, що противник встигне так швидко добігти до потрібної позиції. Отже чинник несподіванки часто грає вирішальну роль.
Ще один спосіб укриття заснований на обмеженості мислення, властивій багатьом гравцям. Більшість з них, виявившись в приміщенні, перш за все бачать те, що розташоване на рівні погляду. Тому, якщо забратися абикуди під стелю, використовуючи хоч би ті ж сходи, то у вас буде декілька секунд, перш ніж противник вас відмітить. Цього часу сповна вистачить на пару точних пострілів.
Не слід також забувати про правильний вибір скина. Якщо матч відбувається на карті, суспіль покритій снігом, то вибрати бійця в одязі кольору хакі буде верхи дурощі. Існують карти, в яких можна залишатися непоміченим, навіть просто сидячи на тлі якої-небудь стіни. Хоча, звичайно, таке маскування — справа дуже ризикована.

Tags: , , , ,